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Tutorial 10: Specular Lighting 연습문제Directx 11 with rastertek 2022. 9. 8. 13:10
To Do Exercises
1. Recompile and run the project and ensure you get a spinning cube that flashes a bright specular highlight each time if faces the camera.
2. Change the direction of the light such as m_Light->SetDirection(1.0f, 0.0f, 1.0f) to see the effect if the light source is from a different direction.
3. Create a 5000+ poly sphere model with a red texture to recreate the sphere images at the top of the tutorial.
1. 프로젝트를 다시 컴파일하고 실행하여 육면체가 카메라와 맞을 때 밝은 반사광 효과가 나는 것을 확인해 보십시오.
2. m_Light->SetDirection(1.0f, 0.0f, 1.0f)와 같이 빛의 방향을 수정하여 광원이 다른 방향일 때의 결과를 확인해 보십시오.
graphicsclass.cpp
bool GraphicsClass::Initialize(int screenWidth, int screenHeight, HWND hwnd) { .................생략.............. m_Light->SetDirection(1.0f, 0.0f, 1.0f); .................생략.............. }
3. 폴리곤 5000개 이상의 빨간 텍스쳐를 가진 공 모델을 만들고 튜토리얼의 맨 윗부분의 이미지를 다시 만들어 보십시오.
graphicsclass.cpp
bool GraphicsClass::Initialize(int screenWidth, int screenHeight, HWND hwnd) { ...............................생략............................... result = m_Model->Initialize(m_D3D->GetDevice(), "../rastertek/data/UV_Sphere.txt", L"../rastertek/data/red.dds"); ...............................생략............................... }
UV_Sphere.txt2.67MBred.dds0.27MB'Directx 11 with rastertek' 카테고리의 다른 글
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